I sin stilling som borgerrådgiver skal han fungere som lokal ombudsmand og sikre kommunens borgere en uvildig sagsbehandling.
Hvert år modtager Københavns Kommune omkring 8.000 klager fra borgere, der føler sig forkert behandlet af det kommunale system. Den nye borgerrådgiver skal hjælpe de klagende københavnere vej igennem systemet.
Borgerrådgiveren har sin egen stab på seks medarbejdere.
/mel
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.