Hvordan man brander en by med blakket ry

HORSENS: Gennem 18 år var Ole Have Jørgensen kommunaldirektør i Horsens. I hans tid ændrede byen, med borgmester Vagn Ry Nielsen (S) og teaterdirektør Frank Panduro som drivende kræfter, sit image fra nedslidt, socialt belastet og kedelig til sprudlende og livskraftig med store events og megakoncerter som spidskompetence. 

Sådan beskriver kommunen.dk's anmelder Jørgen Bartholdy ophavsmanden til en akademisk afhandling om bybranding. Ole Have blev efter sin pensionering i 2007 seniorforsker på VIA University, hvor han nu har erhvervet sig en Ph.D. titel for en afhandling om branding af byer.

Selve afhandlingen er et grundigt akademisk værk, som samler, nydefinerer og videreudvikler en række teorier og begreber på området, og den præsenterer og udvikler de væsentligste landvindinger i den løbende forskning inden for bybranding. Ud over det akademiske kan den imidlertid også give kommunale praktikere retning og styr på egne brandingopgaver, lyder det blandt andet.

 

Abonnenter kan læse hele anmeldelsen på kommunen.dk.

ka

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
dkjob
www.mercuriurval.com
Fordi mennesker betyder alt