Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK IT
DK Job

Farvel til brevindkaldelser i jobcentrene?

Jobcenter København tester nyt mødebookingssystem, der giver borgerne mulighed for selv at booke deres samtaler over nettet
19. DEC 2011 12.27

KØBENHAVN: - Det er kanon!

Jobkonsulent Per Jørgensen fra jobcenteret i Skelbækgade er ikke i tvivl. Den nye samtalebooker gør hans arbejde lettere. Og ikke nok med det. Den giver også borgerne en langt større frihed.

- I stedet for at ringe til Callcenteret for at aflyse og få en ny tid kan man nu gøre det selv online på jobnet.dk.

Jobcenter København er i gang med at afprøve et nyt indkaldesystem, der er udviklet sammen med Arbejdsmarkedsstyrelsen. Systemet kaldes 'Jobplanner' og gør det muligt at booke samtaler med borgere på en smartere og mere effektiv måde.

Store forventninger
Projektleder Charlotte Stenberg fra Københavns Kommune har store forventninger til systemets muligheder.

- Vi tror på, at det vil give mere tilfredse borgere og højere fremmøde. Og for jobcentret vil det give langt bedre muligheder for at optimere arbejdsgangene.

Det sidste har Per Jørgensen allerede kunnet mærke i det daglige arbejde med at indkalde borgere til samtale.

- Jobplanner giver en stor fordel, når man laver fælles indkald. Man kan hele tiden se, hvor mange kolleger, der er til rådighed og hvor mange borgere, der kan indkaldes.

Det nye mødebookingssystem har kørt som pilotprojekt frem til 9. december 2011 i udvalgte enheder under Jobcenter København. Systemet forventes at blive udrullet på hele Jobcenter København i løbet af første kvartal 2012.

jos