DSB bliver tvunget til at vinke farvel til sine mest pålidelige eltog, når den danske jernbane har fået sit nye signalsystem ERTMS. De 44 IR4-togsæt med hver fire vogne indgår nemlig ikke i Banedanmarks planer. IR4-togene er et yngre, elektrisk søstertog til IC3 og blev bygget med samme fysiske design på den nu lukkede fabrik i Randers frem til 1997. Det skriver Ingeniøren.
Prøv DK Nyt i 14 dage
Nyheder er værd at betale for
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.