
- Den moderne danske folkeskole har tilsyneladende en bagside. I takt med et ansvar for egen læring, frie rammer for undervisningen og projektorienteret samarbejde er kommet i højsædet, får flere og flere børn stillet diagnosen ADHD, siger læge, ph.d Søren Dalsgaard til Århus Stiftstidende. Han barsler med et forskningsprojekt om danske børn med ADHD.
- Børn med ADHD får det stadigt sværere i den danske folkeskole, fordi øget ansvar for egen læring og mere frie rammer ikke går godt i spænd med disse børns behov for faste strukturer, overskuelighed og tydelighed, siger han. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.