
LOLLAND: Når Femern Bælt-forbindelsen efter planen åbner i slutningen af 2029, bliver det uden togtrafik i det 18 kilometer lange tunnelrør. Mindst seks og et halvt år kommer der til at gå, inden de første togpassagerer kan krydse bæltet. Det vækker harme hos Lolland Kommunes borgmester Holger Schou Rasmussen (S). Det skriver TV2 Øst.
- Deutsche Bahn har ført de tyske politikere bag lyset ved at love at overholde tidsfristen. Men Deutsche Bahn er slet ikke gået i gang med arbejdet endnu og har prioriteret andre projekter. Der er brug for, at politikerne i Tyskland kommer på banen og tager styring og ansvar nu, siger Holger Schou Rasmussen.
Modsat mener Martin HH Bender, der er direktør i turismeorganisationen Visit Sydsjælland & Møn, at de lange udsigter til persontog ikke får den store betydning - i hvert fald ikke for turismen. Han regner med, at langt de fleste turister også efter åbningen af Femern Bælt-forbindelsen vil komme til Sydsjælland i bil.
lal
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.