
NORDDJURS / SYDDJURS / AARHUS: I denne måned kører letbanen for første gang mellem Grenaa og Aarhus, men det stærkt forsinkede togprojekt stopper ikke ved alle stationer. Selvom Grenaa har bygget en ny station ved Hessel, mens Syddjurs og staten har sat otte mio. kr. i en nybygget station i Thorsager, kommer togene til at suse forbi dem begge, fordi letbanen ikke har fået tilladelserne i hus til stationerne. Det skriver Aarhus Stiftstidende.
- Det er ubegribeligt og et antiklimaks på årtiers kamp for et togstop i Thorsager. Der er tale om en nybygget station, der i modsætning til mange af de andre gamle stationer på strækningen på Djursland er designet til letbanetog. Desuden stod stationen i Thorsager i november klar som en af de første. Hvordan i alverden kan det være så svært, siger Thøger Pauli, der er med i Thorsagers trinbrætgruppe og siden 2004 frontkæmper i indsatsen for at få tog til at standse i byen.
Letbanen fik ikke stationerne med i den oprindelige ansøgning, og derfor må man væbne sig med tålmodighed, mens ansøgningsprocessen løber videre, mens strækningen tages i brug, og erstatningsbusserne nedlægges.
MG
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.