Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK IT
DK Job

Slagelse får borgerrådgiver

Lone Engly er uddannet jurist og har arbejdet med klagesagsbehandling i de seneste 10 år
KORT NYT21. DEC 2011 22.43

SLAGELSE: Fra 1. januar har borgere i Slagelse Kommune mulighed for at søge råd og vejledning hos en uvildig borgerrådgiver, hvis de for eksempel føler sig uretfærdigt behandlet af kommunen. Den nye borgerrådgiver hedder Lone Engly, og hvis man som borger eller virksomhed vil klage over kommunens beslutninger eller handlinger, kan hun vejlede om, hvordan man gør.

- Der er nogle klare regler for sagsbehandling, og de skal selvfølgelig overholdes. Det er jeg med til at sikre. Omdrejningspunktet for mit arbejde er borgernes retssikkerhed, siger Lone Engly, der er uddannet jurist og har arbejdet med klagesagsbehandling i de seneste 10 år.

Borgerrådgiveren har ikke kompetence til at ændre en afgørelse, men kan vurdere om sagsbehandlingen har været i orden.

Knap hver femte kommune i Danmark har inden for de senere år ansat en borgerrådgiver.

mou