KØBENHAVN: Seks ugers shitstorm gav mere omtale end seks år som borgmester. Sådan ser ti store, udvalgte mediers Facebook-regnskab ud for den nu afgåede københavnske borgmester, Anna Mee Allerslev (R), skriver Medietrends.dk.
Fra Anna Mee Allerslev overtog posten i januar 2011 til dagen efter hendes afsked, lavede de ti medier i alt 392 Facebook-opslag om hende, viser Medietrends optælling.
155 af de dem blev bragt i løbet af de 2444 borgmesterdage, der gik, før møgsagen blev udløst med en BT-artikel den 12. september. 237 blev bragt i hendes sidste 45 dage på Rådhuset.
Omsat til Facebookopslag per dag betyder det, at hun blev ramt af en shitstorm-faktor på 83. Det vil sige, at hendes shitstorm gav hende 83 gange så meget medieopmærksomhed på Facebook som hendes politiske arbejde før sagen, skriver mediet.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.