Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK IT
DK Job

Roskildes Teknik og Miljø indbyder erhvervslivet til dialog

Vil undersøge, om servicen og dialogen med det lokale erhvervsliv fungerer som den skal, eller om der er nogle steder, hvor der skal justeres

ROSKILDE: - Erhvervslivet i Roskilde er i kontakt med kommunen på mange forskellige områder, fx omkring byggesager, regler for butikker, affald osv. Derfor er det helt naturligt, at vi giver kontakten et serviceeftersyn, siger teknisk direktør Martin Holgaard.

- Som regel foregår de forskellige kontakter på forskellige tidspunkter og med forskellige medarbejdere. En virksomhed kan fx have et miljøtilsyn på ét tidspunkt og have kontakt med byggesagsbehandlere på et andet. Nu prøver vi med dialogmøder at få erhvervslivets samlede indtryk af, hvordan kontakten med Roskilde Kommunes Teknik og Miljø opleves, fortæller Martin Holgaard.

Der er i første omgang planlagt to dialogmøder.

Den 15. juni mødes Teknik og Miljø med detailhandelen. Her er der lagt op til at diskutere emner som udstillingsarealer, facadeskilte, trafik, parkering og affaldssortering.

Den 16. juni handler det om større byggeprojekter, hvor virksomheder, større developere, rådgivere mv. er indbudt. Her vil emnerne fx være projektudvikling, plangrundlag og byggesagsbehandling.

- Jeg tror det bliver nogle meget spændende møder og håber da også, at vi får konkrete resultater ud af dialogen, så vi har et grundlag for at arbejde videre med vores erhvervskontakt. Vi vil lytte meget nøje på erhvervslivets erfaringer og tror disse møder kan være startskuddet til en tæt dialog fremover, siger teknisk direktør.

mou