
Bureauet finder det forbløffende, hvor lidt opmærksomhed de danske politikere retter mod at blive synlige på internettet. "På et professionelt og omkostningsbevidst kommunalt valgkamps-marked kan det derfor undre, at det kun er meget, meget få politikere, der er synlige på Danmarks største og bedst besøgte annoncemarked: internettet."
De mindre partiers redningsplanke
Bureauet vurderer, at synlighed på nettet måske i første omgang er mindre partiers mulighed for overhovedet at blive hørt.
"Der er mange små partier som i langt højere grad ville kunne blive synlige på deres valgtemaer ved målrettet markedsføring på søgemaskinerne. Den umiddelbare effekt af de store penge og den stigende professionalisering i den traditionelle valgkampsarena er, at lægmandspolitikerens chancer er forsvindende små", konstater Notabene i en kommentar i forbindelse med undersøgelsen.
/mel
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.