ODENSE: Kampagnen 'Ord Smitter' går fra årskiftet igang i Odense Kommune og skal både gøre borgerne opmærksomme på ordets magt og hjælpe med at få borgerne til at tale bedre sammen. Det skriver TV2 Fyn.
Odense Kommune har afsat èn mio. kr. til en pulje, som borgergrupper har kunnet søge til egne projekter til at fremme den gode tone. Kampagnen skal gælde i både det offentlige rum og på sociale medier.
- Vi ser også, at tonen på sociale medier og andre steder bliver meget brutal og meget hård, og det vil vi gerne prøve at skubbe tilbage på. Det er ret vigtigt i en by som Odense, siger borgmester Peter Rahbæk Juel (S).
esl
Læs mere om kampagnen her.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.