
SYDDANMARK: I et forsøg på at give patienterne muligheden for at opsøge andre skadestuer eller skadeklinikker og dermed reducere ventetiden har Region Syddanmark netop lanceret en ny applikation til smartphones.
Applikationen giver lynhurtigt et overblik over, hvor travlt hver enkelt skadestue og skadeklinik har, hvor lang afstand borgerne har til hjælpen samt en ruteplan.
Region Syddanmarks politikere besluttede i 2010 at indføre servicemål for ventetid på skadebehandlinger på skadestuerne. Målene er, at 75 procent af alle patienter skal behandles inden for én time, og 95 pct. er behandlet inden for tre timer, og på skadestuerne har man indført forskellige tiltag for at leve op til målene.
Konkret har indsatsen resulteret i, at Region Syddanmark i november 2011 kunne fortælle, at den gennemsnitlige ventetid var faldet fra 41 minutter til 33 minutter fra januar til august. På de store skadestuer var den gennemsnitlige ventetid faldet fra 47 minutter til 38 minutter.
Tendensen med korte ventetider ser ud til at forsætte i årets resterende måneder, selv om perioden endnu ikke er endeligt færdigregistreret. Forhåbningen er, at app'en kan være med til at forbedre disse tal.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.