Baggrunden for sagen er, at flere kommuner har beregnet, at administrationen af forskellige rabat-ordninger og gratis buskort er så dyr, at det er en bedre forretning at lade alle køre gratis.
- En troværdig liste over i hvilke byer, det vil være økonomisk rentabelt at gøre den lokale buskørsel gratis, vil kræve en meget grundig analyse af de grundlæggende økonomiske strukturer i de enkelte kommune. Idet busdriften er et anliggende for de lokale og regionale myndigheder, mener jeg ikke, at Trafikministeriet på nuværende tidspunkt bør engagere sig en sådan analyse, skriver ministeren i svaret. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.