dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Facebook strammer kravene til politiske reklamer

Facebook indfører nye værktøjer, der skal øge gennemsigtigheden i politiske reklamer forud for valgene til Europa-Parlamentet i EU's medlemslande. Ændringerne skal også hindre indblanding i valgene fra fremmede magter, og de kommer også til at gælde for det kommende folketingsvalg i Danmark.

De nye regler betyder, at reklamer relateret til politik eller politiske temaer på Facebook eller Instagram skal være tydeligt mærket, blandt andet så det øverst i en reklame tydeligt fremgår, hvem der har betalt for den. Annoncørerne skal desuden forhåndsautoriseres, så deres identitet er bekræftet ved hjælp af dokumenter og tekniske undersøgelser.

Facebook vil begynde at blokere reklamer, der ikke er korrekt registreret, fra midten af april og opfordrer derfor politiske kampagner til at begynde autoriseringsprocessen allerede nu.

Ritzau / mk

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/facebook-strammer-kravene-til-politiske-reklamer

GDPR