Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK Job

Borgerpanel skal forbedre Tønders service

KORT NYT28. APR 2021 14.12

TØNDER: For at forbedre kommunikationen til borgerne opretter Tønder Kommune et borgerpanel, der skal teste digitale løsninger, breve og vejledninger og komme med nye idéer til forbedring af den kommunale service. Tanken er, at det er borgerne, der bedst ved, hvad der kan forbedres. Det skriver kommunen.

- Et borgerpanel kan ligesom være med til at trykprøve vores digitale løsninger og vores skriftlige kommunikation, og samtidig kan borgerpanelet komme med input og ideer til nye indsatsområder, siger Thomas Dam, der er fagchef for Borgerservice, Digital service og Intern service.

Målet er, at borgerpanelet skal bestå af 150 af kommunens borgere, at det skal sammensættes så bredt som muligt ud fra køn, alder, bopæl og erfaring med selvbetjeningsløsninger. Borgerne kan selv tilmelde sig panelet og vil kunne deltage i interviews, workshops, brugertests eller svare på spørgeskemaer.

mh