Helt nye og bedre trafikmodeller bliver en del af den kommende trafikinvesteringsplan. De værktøjer, Transportministeriet i dag råder over til at vurdere konsekvenserne af nye veje, broer, tunneler og jernbaner, er nemlig ikke gode nok, skriver Ingeniøren.
Anledningen til samrådet var den politiske forundring over, at konklusionerne i to undersøgelsesrapporter om en Kattegatbro peger i to stik modsatte retninger. De to rapporter, er lavet af Niras for Transportministeriet og af Rambøll for Region Midtjylland.
De er enige om, at en fast forbindelse over Kattegat mindst kommer til at koste 100 milliarder kroner at anlægge, og at der mangler 40 milliarder.
- Samfundsøkonomien skal også være i orden. Så det varer nok en del år, før en Kattegat-forbindelse bliver aktuel, sagde ministeren.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.