
AARHUS: Når borgere i dag modtager hjælp fra Sundhed og Omsorg i Aarhus Kommune, kan det være svært at danne sig et overblik over sit forløb og få svar på sine spørgsmål, lyder det fra kommunen selv i en pressemeddelelse.
Derfor lancerer den nu den digitale platform "Min Dialog", der har til formål at gøre det lettere at samle al information og kommunikation et sted.
Udover nem adgang til kommende besøg, vil platformen også give borgerne et bedre overblik over visiterede ydelser og bevilgede hjælpemidler, samt mulighed for at sende beskeder direkte til personalet. Med en fuldmagt vil også pårørende desuden have mulighed for at tilgå platformen.
Og det glæder rådmand for Sundhed og Omsorg, Christian Budde (V), at borgerne nu kan se frem til at få mere indflydelse på deres eget sundhedsforløb:
- Det er afgørende at borgerne ved, hvad de kan forvente at få hjælp til, men lige så afgørende, at de kan få svar, hvis der er noget, de er i tvivl om eller har brug for. Det giver vi dem nu endnu bedre mulighed for ved at samle det hele ét sted. Det er jeg sikker på, at hver enkelt borger får stor glæde og gavn af, siger han.
ap
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.