Kommune kendte til åger-priser på dagligvarer

Kunne allerede for et halvt år siden have stoppet cirkus, der tvang daginstitutioner til at betale svimlende priser for f.eks. mælk eller agurker

En institutionsleder slog i november sidste år alarm overfor Koncernservice, der havde håndteret kommunens indkøbsaftaler- Men hun fik blot det svar fra en embedsmand, at hun havde helt ret - der var tale om horrrible priser, men han kunne intet gøre. Det fortæller nyhedsbureauet Newspaq.

Men det kunne der - for da pressen for nylig begyndte at fortælle om priserne og deres konsekvenser for den enkelte institutions økonomi, så faldt hammeren, og Koncernservice fyrede en leverandør.

- Det er en skandale. Det er jo nærmest svindel, at man mod bedre vidende tømmer institutioners få midler, selv om man ved, at der er tale om overpriser i en uhørt grad, siger næstformand i Landsforeningen for Socialpædagoger (LFS), Jan Hoby, til nyhedsbureauet.

Til Politiken siger formand for Københavns Kommunes Fællesrepræsentation (KKF), som repræsenterer omkring 40 organisationer for medarbejdergrupper i Københavns Kommune, Britt Petersen:

-Vi har løbende gennem de sidste fem år problematiseret indkøbsordningen, fordi vi oplever den som ekstremt fordyrende, men vi har aldrig får noget svar på, hvad der sker.

Indkøbsordningen, der altså administreres af Koncernservice, blev indført for at kommunen kunned høste stordriftsfordele ved en fælles, tvungen indkøbsordning for alle kommunale institutioner. Koncernservice, der dog laver meget andet end at indkøbe agurker og mælk, har ifølge avisen 440 medarbejdere. Om ordningen nogensinde har betydet en besparelse, vides ikke.

Overborgmester Frank Jensen har bedudet en nærmere undersøgelse af de indgåede indkøbsaftaler.

mou 

 

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
dkjob
www.mercuriurval.com
Fordi mennesker betyder alt