dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
DK Debat
Gamification skal styrke unges læsetempo i Solrød
Digitalisering og dalende læselyst blandt unge skaber behov for nye tilgange til læsning.
Foto: PR

Gamification skal styrke unges læsetempo i Solrød

Digitalisering og dalende læselyst blandt unge skaber behov for nye tilgange til læsning, og spilbaseret læring kan være en vej til at styrke de unges læsegejst, forklarer forsker.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt.

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.