
AARHUS: Skolerne i Aarhus vil fremover arbejde mere målrettet med matematisk viden, naturvidenskabelig forståelse og digitale
færdigheder. De overskrifter er nemlig vigtige for skoleelevers evne til at begå sig på fremtidens arbejdsmarked, og indsatsen er ifølge eksperter meget forskellig afhængig af lærere og fra skole til skole.
Derfor indfører kommunen den såkaldte STEAM-strategi, der står for Science, Technology, Engineering, Art og Maths. Den skal både tænkes ind i eksisterende læringstilbud og invitere erhvervsliv, organisationer, uddannelser, foreninger og fagpersoner med til at
tænke nyt.
- Naturvidenskab og teknologi er blevet klemt rigeligt i de seneste år, og på tværs af skolevæsen, erhvervsliv og uddannelser har vi har en fælles interesse i at samle kræfterne og kan give elevernes kompetencer et samlet, positivt skub i den retning, siger Thomas Medom (SF), rådmand for Børn og Unge.
I nærmeste fremtid inviterer kommunen samarbejdspartnere og interessenter til den videre dialog om projektet.
ibs
Fakta
- STEAM er også betegnelsen for en tværfaglig tilgang til læring, der er med til at øge børnenes og elevernes interesse i fagområderne og medvirker til at forbedre deres kompetencer for at kunne løse tværfaglige problemstillinger.
Kilde: Aarhus Kommune
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.