AARHUS: Swiper du på tinder og befinder du dig i enten Norge, Tyskland, Holland og Danmark, vil du fra februar muligvis støde på Aarhusregionen.
Det lyder måske som udgangspukt en lille smule underligt, men der er en mening med galskaben.
Profilen er en del af VisitAarhus' nye store markedsføringskampagne, hvor gæsterne - med lidt inspiration fra datinglivet - bliver ført sammen med netop dét område eller den oplevelse i Aarhusregionen, som kan gøre dem bløde i knæene. Og på den måde skal profilen være med til at lokke flere gæster til regionen.
Kampagnen har fået navnet 'Your Local Love'.
- Som det første destinationsselskab, mig bekendt, prøver vi også Tinder af til markedsføring. Her giver vi brugerne mulighed for at ”date” vores område og attraktioner. Vi gør det med humor, og fordi vi synes, at der er så mange ligheder imellem at date og finde sin næste feriedestination. Men samtidig tror vi også på, at når vi bruger humoren, så får det nogle af de potentielle gæster til at stoppe op og tænke, at det lyder som et fantastisk sted at besøge, siger marketingchef i VisitAarhus, Johan Friis Bergholt.
Flere platforme
Udover Tinder, så tager kampagnen også kontaktannoncer i aviser og TikTok i brug for at nå nye målgrupper. Og i foråret er VisitAarhus klar til at lancere en matchmaker-test, hvor gæsterne kan få deres helt egne skræddersyede anbefalinger til oplevelser og steder tilsendt på mail.
- Målet med kærlighedskampagnen er, at gæsterne skal falde for Aarhusregionen. Vi lancerer ‘Your Local Love’ med et glimt i øjet, fordi vi de sidste to år har haft succes med at anbefale oplevelser, som de lokale elsker i deres eget område. Det bygger vi nu videre på, og jeg er spændt på gæsternes reaktion, for kampagnen har lidt mere kant, end vi er vant til, siger direktør i VisitAarhus, Pia Lange Christensen.
Det er første gang, at VisitAarhus laver én stor samlet kampagne på tværs af alle nærmarkederne i Norge, Tyskland, Holland og Danmark. Den nye kærlighedskampagne kører året ud.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.