FURESØ: Hotlinen blev oprettet den 8. juli, i kølvandet på den omfattende medie-omtale af organiseret snyd i hjemmeplejen i Københavns nordvestkvarter. Opfordringen fra Furesø Kommune var klar: Kontakt os, hvis du oplever svigt eller uregelmæssigheder i den kommunale hjemmepleje, skriver Furesø Avis.
De fleste af de 13 henvendelser går ifølge Ældreafdelingen i Furesø Kommune på konkrete spørgsmål til hjemmeplejen. Derudover er der tale om en lille gruppe med klager over konkrete forhold og en lille gruppe, der roser og bakker hjemmeplejen op. Men altså ingen om decideret snyd eller svigt.
- Vores erfaring med hotlinen viser, at det er en rigtig god kanal mellem kommune og såvel modtagere af hjælp, som pårørende, naboer, med flere. For forvaltningen er den direkte kontakt en effektiv måde at imødegå mytedannelser, samt få stoppet eventuelle fejl og mangler, siger Lene Haase fra Ældreafdelingen i Furesø Kommune.
Tre uger og 13 henvendelser er naturligvis ikke et statistisk sikkert nok grundlag at konkludere noget endeligt på, når det handler om hjemmeplejen i Furesø Kommune.
Efter sommerferien vil kommunen derfor foretage en mere tilbundsgående status-undersøgelse for at få klarlagt resultaterne af hotline.
tj
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.