
Om stillingen
Om Jobbet
Vil du være med til at gennemføre Danmarks mest ambitiøse og visionære planer for udsatte boligområder – og undgå at nye kommer til?
Er du analytisk skarp og en dygtig og fleksibel konsulent og kan du samtidig levere god betjening af den politiske og administrative ledelse i Aarhus Kommune? Så er du måske vores nye medarbejder.
Integration og Bydelsudvikling søger en konsulent til en fast stilling fra 1. juni.
I Integration og Bydelsudvikling (en del af Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse) arbejder vi tæt sammen med de øvrige magistratsafdelinger, byens boligorganisationer, civilsamfundet og andre aktører for at realisere den politiske vision om en blandet by uden udsatte boligområder. I arbejdet med de udsatte boligområder kombinerer vi fysiske og sociale indsatser for at skabe attraktive boligområder, som er integreret i den omkringliggende by.
Kandidatens profil
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse med et par års erfaring. Du skal have lyst til at arbejde med sekretariatsbetjening, koordinering og strategi- og udviklingsopgaver inden for et område, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed. Du kan lide at have travlt og være med, hvor tingene sker. Og så skal du have lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation med skiftende dagsordener og mange interessenter tæt på den administrative og politiske ledelse.
Vi leder efter en ny medarbejder med flest mulige af følgende egenskaber:
- God til sekretariatsarbejde
- Stærke kommunikationskompetencer
- Kan veksle mellem forskelligartede opgaver og bevare overblikket
- Struktureret og har en systematisk tilgang
- Skarp analytisk sans med fokus på både helheder og detaljer
- Lyst og evne til at arbejde i et miljø med mange aktører, som kan have forskellige synspunkter, dagsordener og interesser
- Politisk flair og organisatorisk forståelse
- Stærke samarbejdskompetencer
- Tænker fremad og har blik for både udfordringer og mulige løsninger
- Selvstændig, initiativrig, omhyggelig og udviklingsorienteret
- Evner og lyst til både at arbejde selvstændigt og i teams
Opgaverne kan typisk være
- Politisk betjening og understøttelse af udviklingen i byens udsatte boligområder
- Komplekse sager med mange interessenter og korte tidsfrister
- Udarbejdelse af oplæg, notater og indstillinger til ledelse, direktion og byråd
- Bidrage til at udvikle Aarhus Kommunes arbejde med udsatte boligområder, herunder fx demokratiske værdier.
- Dialog og samarbejde med relevante fagministerier.
- Projektledelse af genhusning, herunder udvikling, koordinering og evaluering af indsatser samt formidling af information. Projektledelsen indebærer et tæt samarbejde med boligforeninger m.fl.
- Generel sekretariatsbetjening
- Samarbejde med boligorganisationer og civilsamfund om kommunikation og borgerinddragelse
- Du får en varieret arbejdsdag og god mulighed for selv at præge opgaveløsningen. Du får din arbejdsdag på både Aarhus Rådhus og vores kontor i Gellerup.
Derfor skal du vælge os
Vi kan tilbyde:
- Et spændende og udviklende job tæt på den administrative og politiske ledelse – og samtidig tæt på dagligdagens udviklinger i udsatte boligområder
- En travl, varierende og udfordrende hverdag
- Et fagligt stærkt miljø, hvor sparring, samarbejde og tværfaglighed er en vigtig del af opgaveløsningen
- Et uformelt og rart arbejdsmiljø, hvor der er engagement, humor og højt til loftet
- En fuldtidsstilling med attraktive og fleksible arbejdsvilkår
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37
Hvis du vil vide mere
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Kommunikationskonsulent Niels Buch Johannsen, 5157 6716, [email protected]
Ansøgning
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Kopi af alle relevante eksamensbeviser skal vedlægges.
Ansøgningsfrist: 31. marts 2025.
Samtaler afholdes tirsdag 8. april 2025.