Leder af Budget og Indkøb

Bornholms Regionskommune
Ansøgningsfrist:
25. januar 2026
Kontakt:
Adm. direktør Carsten Søgaard, MUUSMANN
Tlf. 30 30 28 81
Kommunaldirektør Sine Sunesen
Tlf. 21 15 15 04

Om stillingen

bornholm henriks frise (1) 

Bornholm – den bæredygtige ø i Østersøen 

Bornholm er en kommune med store ambitioner. Vi er stolte af vores ø, der i disse år har masser af vind i sejlene. Vi har engagerede og dygtige medarbejdere samt en stærk samarbejdskultur, der går på tværs af områder og niveauer. Det gør Bornholms Regionskommune til et godt sted at arbejde.

Vi står som andre kommuner over for væsentlige forandringer i de kommende år. Reformerne af de store velfærdsområder betyder, at vi skal ændre vores måde at lede og styre på, og vi oplever vedvarende pres på vores økonomi som følge af bl.a. demografiske ændringer. 

Vi søger lige nu en ny leder af vores afdeling Budget og Indkøb, som kan medvirke til, at vi kommer sikkert gennem disse forandringer, og som kan bidrage med nye perspektiver og løsninger på budget- og indkøbsområderne. Som leder af Budget og Indkøb vil du:

  • Blive leder af en velfungerende afdeling for Budget og Indkøb med høj trivsel blandt centrets engagerede, erfarne og fagligt kompetente medarbejdere.
  • Blive en del af en stærk ledergruppe i Center for Økonomi og Personale, der med et helhedsorienteret blik og respekt for hinandens fagligheder søger de fælles løsninger, når opgaverne går på tværs.
  • Indgå i tæt makkerskab med økonomichefen i forhold til bl.a. rådgivning af sparring med kommunaldirektøren, direktionen og den øvrige administrative organisation.

Opgaver 

Som leder får du ansvaret, fra din base i Nexø, for at drive og videreudvikle Budget og Indkøb, så afdelingen fortsat kan:

  • Understøtte organisationen med en effektiv, ansvarlig og strategisk styring af kommunens økonomi, herunder en effektiv budgetproces og løbende budgetopfølgning.
  • Tilvejebringe valide data og analyser for at understøtte gode beslutninger.
  • Levere ledelsesstøtte inden for det økonomiske område.

Ligeledes vil følgende opgaver være vigtige for vores nye leder:

  • Fastholdelse af det gode arbejdsmiljø i Budget og Indkøb og generelt i Center for Økonomi og Personale.
  • Løbende effektivisering af arbejdsgange gennem øget digitalisering, brug af AI-løsninger og nye måder at gøre tingene på.
  • Udvikling og implementering af strategier og politikker dels budget- og indkøbsområderne, dels bistand på tværs af organisationen.

Dét vi forventer af dig

Vores kommende leder skal have ambitioner for fremtidens budget- og indkøbsområder. Du skal trives i et miljø tæt på det politiske niveau og direktionen, og du skal udstråle og skabe ro i en undertiden travl hverdag, hvor du selv og medarbejderne oplever pres for omverdenen. 

Vi søger en leder af Budget og Indkøb med en relevant uddannelsesmæssig og faglig baggrund. Du skal have en solid indsigt i kommunaløkonomi og erfaring med økonomistyring i offentlig institution. Det vil være en fordel, hvis du fra tidligere stillinger har kendskab til indkøbsområdet.

Det vil være en fordel, hvis du har ledererfaring, men det er ikke krav, så længe du har potentialet og er motiveret for at påtage dig ledelsesrollen. Ligeledes forventer vi, at du har erfaring fra en politisk styret organisation.

Derudover vil vi navnlig lægge vægt på, at du har gode analytiske kompetencer og blik for detaljen – der skal være tillid til Budget og Indkøb – og formår at skabe udvikling med respekt for det eksisterende og opretholdelsen af en til stadighed sikker drift.

Du skal have gode relationelle og kommunikative kompetencer, som du bringer i spil i samarbejdet på tværs af den administrative organisation. I forhold til medarbejderne i Budget og Indkøb skal du være en nærværende leder, der med en lyttende og tillidsbaseret ledelsesstil støtter og sparrer med medarbejderne, og der gennem din ledelse og fysisk tilstedeværelse fastholder motivation, engagement og et godt arbejdsmiljø.

Andet

Du kan læse mere om stillingen i den uddybende stillings- og kompetenceprofil.

  • Ansøgningsfrist: Søndag den 25. januar 2026
  • 1. samtalerunde: Mandag den 9. februar 2026 (Bornholm)
  • Testforløb hos MUUSMANN: Mandag den 16. februar 2026
  • 2. samtalerunde: Mandag den 23. februar 2026 (Bornholm)
  • Forventet tiltrædelse: Den 1. april 2026

For yderligere information og spørgsmål kontakt kommunaldirektør Sine Sunesen, telefon 21 15 15 04, eller adm. direktør Carsten Søgaard, MUUSMANN, telefon 30 30 28 81.

Ansøg

GDPR