
13. maj 2025
Om stillingen
Vi tilbyder en chefrolle for den enhed, der er ansvarlig for ejendomme udlejet til Kultur- og Fritidsforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen samt styring og regulering af tekniske anlæg i kommunens ejendomme.
Enheden udfører drift og service i Rådhusets mødelokaler, på værksteder, i teknikrum samt vedligeholdelse af kommunens svømmebade.
Det er en stilling med et stort selvstændigt ledelsesrum, hvor du bliver personaleleder for fagligt dygtige medarbejdere. Vi sætter ledelse højt på dagsordenen i chefgruppen, hvor du kan få sparring med chefkollegaer og centerchef – og så tilbyder vi også mulighed for lederuddannelse.
Vi er en organisation, der er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø, en uhøjtidelig stemning og en stor samarbejdsånd.
Fællesskab, samarbejde og ambitioner
”Jeg søger en enhedschef, der vil være en aktiv del af holdet, som ser helheder, og som har noget på hjerte i forhold til vedligehold og bæredygtig drift af kommunens ejendomme. Vi arbejder hele tiden på at blive endnu bedre i samarbejdet på tværs af enheder og centre i Københavns Ejendomme.” siger centerchef Tommy Dan Olesen.
Du refererer til centerchefen og indgår sammen med de øvrige fem enhedschefer og centerchefen i chefgruppen for Center for Vedligeholdelse, Energi og Teknik.
Du vil også indgå i en række tværgående strategiske projekter inden for ejendomsdrift og optimering, hvor der er brug for din tekniske viden.
Du bliver leder for ca. 35 tekniske medarbejdere fordelt på fire teams – Afhjælpende Vedligehold ift. Kultur- og Fritidsforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen, Svømmebadsteknik, Rådhusteknik og Kødbyen. Hvert team har en teamkoordinator uden personaleansvar.
Om dig
Du er ambitiøs og teknisk stærk. Du har solid personaleledelseserfaring indenfor det tekniske område samt en relevant byggefaglig eller teknisk videregående uddannelse. Du går op i trivslen og den faglige udvikling af både unge medarbejdere og erfarne fagspecialister. Du skal bidrage til en arbejdsplads, hvor vidensdeling, samarbejde og kundekontakt spiller en afgørende rolle.
Der er stort fokus på ejendomsområdet i Københavns Kommune både politisk, på tværs af forvaltningerne i kommunen og fra eksterne interessenter og samarbejdspartnere. Derfor skal du kunne begå dig i en politisk ledet organisation samt være en løsnings- og resultatorienteret person, der forstår de forskellige behov, som kunder, ledere, medarbejdere og samarbejdspartnere har. Herunder at have stærke kommunikationsfærdigheder, der gør dig i stand til at formidle komplekse tekniske informationer klart og effektivt til de forskellige interessenter.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med Københavns Kommune og efter principperne for Ny Løn.
Vi ønsker ansættelse senest den 1. august 2025.
Yderligere oplysninger
Din arbejdsplads vil være på Borups Allé 177, 2400 København NV – tæt på offentlig transport.
Yderligere oplysninger om stillingen fås hos Jakob Westh fra Mercuri Urval på 6089 6436 eller centerchef Tommy Dan Olesen fra Københavns Ejendomme (KEJD) på 2086 2624.
Søg via linket senest mandag den 26. maj 2025
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk