Danskerne foretrækker valg på tv

Danskerne foretrækker valg på tv

FV 11 Danskerne foretrækker at få deres information om valget via tv, mens sociale medier ikke for alvor har vundet indpas. Det viser nye tal fra KMD Analyse
9. SEP 2011 13.40

Danskerne foretrækker at få deres information om valget via TV, og nyhedsmedier på nettet har overhalet de trykte aviser, når danskerne skal søge information om valgkampen. Det viser nye tal fra KMD Analyse, der har spurgt 1.000 vælgere om deres mediepræferencer i valgkampen.

Vælgerne svarer samtidig, at sociale medier som Twitter og Facebook endnu ikke har vundet større indpas i valgkampen.

Hovedkonklusionerne i undersøgelsen er, at:

* Danskerne foretrækker kun i ringe grad at indhente information om deres politikere via sociale medier som Facebook og Twitter.
* Sociale medier som kilde til politisk information er mest udbredt blandt unge og københavnere.
* Nyhedsmedier på nettet har overhalet trykte aviser, når danskerne skal søge information om valgkampen.
* Den foretrukne informationskanal om politikerne er for tre fjerdedele af befolkningen fortsat fjernsynet.
* Partiernes egne hjemmesider nævnes som en vigtig kilde til politisk information af knap en tredjedel af befolkningen.
* Flere unge bruger nyhedsmedier på nettet og sociale medier som kilde til politisk information, mens de foretrukne medier blandt ældre vælgere er TV og trykte aviser og dagblade.

srl

Foto: http://www.flickr.com/photos/my-other-eye/with/5337747461/

 

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
Lundgaard
Nyhedsbrev