At tilbagevise Ekstra Bladet løb op i 1,3 mio. kr.

Holbæk har betalt prisen for uvildig analyse efter historier om vanrøgt og fejl-medicinering
KORT NYT31. JAN 2012 14.40

HOLBÆK: Historierne om Skarridsøhjemmet i Ekstra Bladet kostede Holbæk Kommune 1,3 mio. kr., skriver dagbladet Nordvestnyt.

Skandalesagen om Skarridsøhjemmet - et bosted for udviklingshæmmede ældre i Jyderup - blev udløst af Ekstra Bladet, der over to dage blandt andet skrev om vanrøgt og fejl-medicinering.

Alt blev tilbagevist punkt for punkt i en rapport, der blev udarbejdet af KL's Konsulentvirksomhed.

Selve rapporten har kostet 560.000 kr., men bostedets medarbejdere, ledere, chefer og direktionen har også lagt cirka 3.500 timers arbejde i at forholde sig til anklagerne og ikke mindst tage hånd om de pårørende og beboerne, hvoraf flere kan læse avis, og det beløber sig til op mod 780.000 kr.

- Det er rigtigt mange penge, men vi blev ramt af nogle meget alvorlige påstande, og derfor var vi nødt til at sætte en omfattende uvildig analyse i gang, siger borgmester Søren Kjærsgaard (V).

ka

 

 

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
Lundgaard
Nyhedsbrev