København lukker fire pensionskontorer

Mange ældre bruger netbank og bestiller rejser og hoteller på nettet, så mon ikke de også kan bruge vores selvbetjeningsløsninger, lyder et af argumenterne fra Borgerservice

KØBENHAVN: Københavns Kommune lukker fire lokale pensionskontorer 15. november. Det betyder, at pensionister og kommende pensionister skal starte på nettet eller over telefonen, når de skal klare noget med pensionen, oplyser kommunen.

Finder de ikke svar på nettet, og kan de heller ikke få svar over telefonen, kan de bestille et møde med en medarbejder i Center for Pension eller møde op i et af tre borgerservicecentre.

De københavnske pensionister kan på nettet finde svar på de fleste spørgsmål om pension og finde blanketter til at søge og ændre i pensionen. Mange af blanketterne kan de udfylde på nettet og derefter sende digitalt til kommunen, hvis de har NemID eller digital signatur.

Det er der rigtigt mange pensionister, der kan få glæde af, mener direktør i Københavns Borgerservice Thomas Jakobsen:

- Vi må ikke undervurdere, at mange fra de ældre generationer er gode til at bruge nettet. De bruger netbank og bestiller rejser og hotellerpå nettet, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at de også sagtens kan bruge vores selvbetjeningsløsninger, forklarer han.

Undersøgelserne 'Befolkningens brug af internet' fra Danmarks Statistik viser, at mange ældre bruger nettet regelmæssigt.

ka

https://www.dknyt.dkartikel/koebenhavn-lukker-fire-pensionskontorer