Fællesindkøb af bot-løsning til DDH

KORT NYT22. FEB 2019 13.43

Den Digitale Hotline, DDH, yder i dag digital service og vejledning til i alt 36 kommuner i fire af fem regioner. Og nu er de blevet enige om at købe en fælles bot-løsning, oplyser kommunale it-chefers magasin, Kit-magasinet.

Udbudsmaterialet er klart, og forhandlingerne starter i foråret, så borgere på tværs af landet fortsat kan få service 60 timer om ugen, hvor det digitale servicecenter er åbent. Chatbot-løsningerne skal sikre en fælles serviceindgang, og med et fælles EU-udbud vil kommunerne finde den mest kosteffektive pris. 

- Der er mange kommuner, som ikke vil have økonomi til at investere i chatbots enkeltvist. Men da vi køber ind i fællesskab, forventer vi at kunne gøre det økonomisk overkommeligt for alle, og fagligt interessant, da vi løfter digitaliseringen i flok. Vi løser det ved at spille hinanden gode, så alle får fordele ud af det, siger Aarhus' chef for borgerservice og formand for styregruppen i DDH Lene Hartig Danielsen til Kit-magasinet.

ibs

https://www.dknyt.dkartikel/faellesindkb-af-bot-lsning-til-ddh