'Tanken er, at skylinen skal understøtte den visuelle fortælling om Brøndby Kommune og samtidigt skabe genkendelighed hos både borgere, virksomheder, medarbejdere og den øvrige omverden,' lyder det fra Brøndby Kommune.

Brøndby får ny designstrategi

Byvåbnet med brønden består, men derudover er der nyt logo på vej til Brøndby Kommune.
17. JUL 2020 10.24

BRØNDBY: På sit sidste møde inden sommerferien godkendte Brøndbys kommunalbestyrelse udkastet til en ny visuel designstrategi for kommunen. Den byder blandt andet på et nyt logo og en grafisk skyline.

Kommunen har villet lave en mere ensrettet identitet, og strategien er en del af arbejdet med Brøndby 2030. De nye logoer mv. skal bruges på alt fra brevpapir til hjemmesiden. Byvåbnet med den karakteristiske brønd ændres der ikke på, men selve font og kommunenavn rettes til, så byvåbnet ser større ud, fremgår det af fremstillingen i referatet

Den grafiske skyline er et nyt tillæg, som kan bruges i skriftligt materiale. Den er 'et enkelt og ikonisk fortegnet Brøndby for at vise byens mangfoldighed med højhuse, landsbymiljø, natur og sport og aktive borgere', lyder det.

Kommunen har selv uarbejdet illustrationerne, så der er ikke nogen økonomiske omkostninger. Det forventes at tage resten af 2020, for designet er implementeret

Illustration: Brøndby Kommune

 

 

 

https://www.dknyt.dkartikel/broendby-faar-ny-designstrategi