150 pas havnede i forkerte hænder
Foto: Claus Thorsted, Ritzau Scanpix

150 pas havnede i forkerte hænder

Printerstop hos pas-producenten ligger bag rod i leveringen.
31. JAN 2019 9.51

Rigspolitiet har konstateret, at der den 28. januar er sket en fejl i forbindelse med forsendelsen af pas. Op til 150 pas på landsplan er fejlagtigt kommet i kuverter med en anden borgers navn og adresse på, fremgår det af Furesøs Kommunes hjemmeside.

'Rigspolitiet er ved at undersøge, hvilke personer der er berørt af fejlen, og vil snarest muligt kontakte de pågældende borgere. Har du bestilt pas for nylig, så hold øje med din digitale post på borger.dk', lyder beskeden.

Vicepolitiinspektør Arne Martinsen uddyber over for dknyt, at de berørte borgere kommer fra alle dele af landet, men er begrænset til borgere, der har søgt om pas, hvor leveringen er 'af hastende karakter' - altså pludselig har konstateret, at passet trængte til fornyelse.  

- Der er tale om en beklagelig fejl hos den producent, der trykker og fremsender de danske pas. Producenten har oplyst, at der var et stop i en printer, der printede labels til kuverterne, og fejlen er formentlig opstået i forbindelse hermed, siger Martinsen.

Rigspolitiet er i dialog med leverandøren for at sikre sig, at leverandøren træffer de nødvendige forholdsregler for at undgå, at fejlen gentager sig. Rigspolitiet er også i kontakt med berørte borgere med vejledning om, hvordan de skal forholde sig og herunder, at fejlagtigt modtaget pas skal afleveres til Borgerservice så de kan blive sendt til rette ejer.

 

https://www.dknyt.dkartikel/150-pas-havnede-i-forkerte-haender